24 lipca 2014

ROLADKI Z BAKŁAŻANA Z RYŻEM I WĘDZONYM ŁOSOSIEM

08:00

Share it Please
Witajcie!
Ostatnio poczułam chęć na zrobienie czegoś nowego, prawdę mówiąc nie miałam konkretnego pomysłu, ale zajrzałam do lodówki i znalazłam w niej moje ulubione warzywo – bakłażana. Chwilę pomyślałam i postanowiłam zrobić z niego roladki, troszkę z wyglądu przypominające sushi. Nie sądziłam, że to w ogóle się uda, jednak efekt przerósł moje oczekiwania.





Roladki z bakłażana

- bakłażan (najlepiej długi)
- około woreczek ryżu 
- 100g wędzonego łososia
- opcjonalnie ocet ryżowy
- Sos sojowy lub wasabi
 - wykałaczki

11.   Umytego bakłażana kroimy na dość cienkie plastry (około 4-5 mm), które z wierzchu posypujemy solą, po około 5 minutach na plastrach pojawią się kropelki, które należy ściągnąć nożem. Dzięki temu bakłażan nie będzie gorzki. Przygotowane już plastry układamy na blaszce posmarowanej tłuszczem lub papierze do pieczenia i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na około 10 minut (należy kontrolować stopień upieczenia bakłażana, by przypadkiem zbytnio go nie wysuszyć).

22.  Ryż gotujemy według instrukcji z opakowania (można użyć specjalnego do sushi, wtenczas jest bardziej zbity, w przeciwieństwie do zwykłego). Ugotowany ryż można połączyć z odrobiną octu ryżowego - doda mu to smaku.

33.  Ostatnim etapem jest przygotowanie już ostatecznej wersji roladki. Na całej długości  plastra bakłażana kładziemy ryż i wędzonego łososia. Zwijamy, a dla lepszej stabilności roladki pomagamy sobie wykałaczką, którą później będzie można wyciągnąć.
Gotowe!

Roladki najlepiej smakują z sosem sojowym (można użyć takiego z obniżoną zawartością sodu) lub z wasabi.



Pozdrawiam Was,

Patrycja