2 kwietnia 2014

JAJKO ZAPIEKANE W KRUCHYM CIEŚCIE Z MĄKI OWSIANEJ

07:21

Share it Please
Witajcie!

Zbliża się Wielkanoc, dlatego chciałam przygotować dla Was przepis na jajko w innym wydaniu niż jajecznica, jajko na miękko/twardo itd.
No i złożyło się dość fortunnie, gdyż w momencie planowania posta natknęłam się na konkurs, więc postanowiłam przyspieszyć moje prace i zadowolić zarówno Was, jak i siebie : ) Wiecie dobrze, że lubię wyzwania!

Zapraszam na jajko zapiekane z duszoną cebulką w kruchym cieście z mąki owsianej.






Składniki na 4 sztuki:

nadzienie:

-jajka- ja użyłam Farmio - 4 szt
-cebula- duża
-olej rzepakowy- łyżka
-szczypta soli, pieprz, majeranek

ciasto:

-płatki owsiane zwykłe- 5 łyżek
-masło- łyżka
-żółtko jaja
-szczypta soli




Przygotowanie:

1. Płatki owsiane mielimy w blenderze na proszek.
2. Przekładamy je do miski, dodajemy masło, sól, żółtko jaja. Wyrabiamy szybko.
3. Gdy ciasto będzie już wyrobione, robimy z niego kulkę, owijamy folią spożywczą i wkładamy do lodówki na min. 30 minut [Gdyby Wasze ciasto nie chciało się lepić dodajcie jeszcze odrobinę masła]
4. W tym czasie rozgrzewamy patelnie a na niej olej. Kroimy cebulę w cienkie piórka i podsmażamy a potem dusimy pod przykryciem. Gdy cebula zmięknie doprawiamy szczyptą soli, pieprzem i majerankiem.
5. Ciasto wyjmujemy z lodówki, dzielimy na 4 części i wyklejamy nim foremki na tartaletki lub muffinki.
6. Pieczemy je wstępnie 10 min w piekarniku nagrzanym do 180 st., najlepiej czymś obciążyć dno, żeby uniknąć nierówności.
7. Wyjmujemy z piekarnika, zdejmujemy obciążenie. Następnie wypełniamy duszoną cebulą i do każdej foremki wbijamy delikatnie jajko.
8. Wkładamy z powrotem do piekarnika na kolejne 10 min lub dłużej/krócej, w zależności od tego jak ścięte jajka lubicie.





Gotowe!

Pozdrawiam Was,
Beata