8 listopada 2013

DIETETYCZNA PRAWIE PIZZA Z BROKUŁAMI

00:11

Share it Please
Witajcie!

Dziś piątek, więc pora na mój przepis. Dziś mam dla Was placek z brokułami a'la pizza. Myślę, że się Wam spodoba.

Zapraszam!


Co będzie potrzebne na 1 placek o średnicy małego, standardowego talerza?

-2 jajka lub 2 białka + 1 żółtko
-mąka pszenna pełnoziarnista lub żytnia - łyżka
-sól, pieprz
-brokuły- u mnie 4 różyczki
-czosnek
-trochę octu winnego
-oliwa z oliwek- łyżeczka
-przecier pomidorowy doprawiony do smaku ziołami lub po prostu ketchup jak w moim przypadku 
-ew. ser żółty lub mozzarella - ja pominęłam, bo nie chciałam jej zapiekać a po drugie wzrosła by trochę wartość energetyczna

Jak zrobić?

1. Jajka rozdzielamy. Białka ubijamy na sztywną pianę, następnie dodajemy żółtka, mąkę, szczyptę soli i pieprzu i mieszamy już łyżką.
2. Rozgrzewamy patelnie teflonową i smażymy spód, aż będzie złoty.
3. Brokuły kroimy drobno, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, sól, pieprz, ocet winny i oliwę z oliwek. Całość mieszamy.
4. Upieczony spód smarujemy przecierem lub ketchupem, układamy masę z brokułami.
5. Jeśli dodajemy ser żółty lub mozzarellę to warto ułożyć nasz placek z powrotem na patelnię, przykryć i poczekać aż całość się rozpuści lub zapiec szybko w rozgrzanym piekarniku.


Szybki, prosty i niskokaloryczny sposób na odmianę codziennych posiłków. Mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu.

Pozdrawiam Was,
Beata