18 lipca 2013

CIASTO MARCHEWKOWE BEZ MĄKI I CUKRU

17:45

Share it Please
Witajcie!

Dziś mam dla Was ciasto, jak to na prawdziwego łasucha przystało. Jednak jak wiecie, staram się szukać alternatyw dla tradycyjnych ciast, tak by trochę zmniejszyć ich kaloryczność i jednocześnie zmaksymalizować wartość odżywczą.
Tym razem padło na ciasto marchewkowe, które upiekłam bez użycia mąki i cukru. W dużej mierze bazowałam na przepisie, który znalazłam na blogu Grochem o Garnek.



SKŁADNIKI NA CIASTO O ŚREDNICY 25 cm:

-marchew - 3 szt
-jajka r.L - 3 szt
-migdały- 200g
-płatki owsiane- 200g
-olej rzepakowy- 50ml
-ekstrakt waniliowy- kilka kropli
-soda oczyszczona- 1/2 łyżeczki
-miód- 70ml
-cynamon

KREM NA WIERZCH CIASTA:

-twaróg chudy- 200g
-miód- 30ml
-banan

PRZYGOTOWANIE:

1. Płatki owsiane i migdały mielimy na pył. Marchew obieramy i ścieramy na tarce o drobnych oczkach.
2. Olej miksujemy z miodem, następnie dodajemy jajka oraz ekstrakt i kontynuujemy miksowanie. 
3. Następnie dodajemy marchew, pył migdałowy i owsiany wymieszany z sodą oraz cynamon. Mieszamy za pomocą łyżki. 
4. Całość przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia formy i pieczemy 40 min w temp. 180 st. C (wkładamy do nagrzanego piekarnika).


Krem przygotowujemy miksując ze sobą twaróg z bananem i miodem. Gdyby całość była zbyt sucha można dodać łyżkę jogurtu naturalnego.

Gdy ciasto wystygnie smarujemy je po wierzchu kremem i gotowe. Można ułożyć na nim owoce wg uznania. U mnie był to akurat winogron, bo miałam go w domu.




Napiszcie mi potem, czy Wam smakowało : )

Pozdrawiam Was,
Beata