22 kwietnia 2013

DOMOWY TWARÓG

10:02

Share it Please
Witajcie!

Dziś chciałam Wam pokazać pewien przepis, podpatrzony na blogu DIETETYCZNE FANABERIE. Jest tak prosty w wykonaniu i tak smaczny, że musiałam pokazać go również u siebie : )




Co będzie potrzebne?

-mleko pasteryzowane 3,2%- ok. 1 litra
-sok z cytryny- ja dałam z jednej, średniej wielkości
-sól- szczypta

Jak zrobić?

1. Mleko podgrzewamy z solą, aż zacznie porządnie parować (ma mieć ok. 80-85 st.C)
2. Następnie wciskamy sok z cytryny, zmniejszamy ogień i gotujemy jeszcze chwileczkę, ok. 5 min.
3. Odstawiamy do lekkiego przestygnięcia, tak by na wierzchu zaczął tworzyć się skrzep.
4. Następnie przelewamy do durszlaka wyłożonego gazą  i pozostawiamy do całkowitego odsączenia. Ja zostawiłam na całą noc.



Gotowe! Prawda, że proste!? A jakie smaczne : )


Pozdrawiam Was,
Beata