3 czerwca 2012

Fantazyjne naleśniki

19:09

Share it Please
Za oknami szaro, buro i ponuro, dlatego mam nadzieję, że zdjęcia naleśników, które niedawno przygotowałam umilą Wam ten niedzielny wieczór.



Wykonanie takich naleśników jest bardzo proste, wystarczy teflonowa patelnia, gęste ciasto na naleśniki (prawie takie jak na racuchy : D ), szpryca i odrobina fantazji :)

Przepis na ciasto naleśnikowe jest pewnie każdemu znany, ja zastosowałam następującą proporcję:
szklanka mąki na pół szklanki mleka, pół szklanki wody, jajo i łyżeczkę cukru. Wszystkie składniki należy dokładnie wymieszać i odstawić ciasto na 30 min do lodówki, by jeszcze zgęstniało. W razie gdyby po tym czasie było nadal zbyt leiste wystarczy dodać trochę mąki - jednak trzeba zrobić to z umiarem, by ciasto nie było zbyt gumowe i twarde.

Moja rada: jeśli chcecie uzyskać kolorowe naleśniki wystarczy do ciasta dosypać odrobinę kisielu w proszku.

Naleśniki smażymy na dobrze rozgrzanej teflonowej patelni, lejąc ciasto ze szprycy wprost na patelnie, formując przy tym pożądane kształty.

Miłej zabawy :)